...terug van weggeweest - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Sabine Bois - WaarBenJij.nu ...terug van weggeweest - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Sabine Bois - WaarBenJij.nu

...terug van weggeweest

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sabine

27 November 2008 | Cambodja, Phnom-Penh

Vakantie….
wat kan een mens daar naartoe leven!!!!

Zoals gepland begon de reis in “eigen” land. Van Phnom Penh via Battambang naar de toeristische trekpleister in Siem Reab: de tempels van Angkor Watt, met als afsluiter in Cambodja een olifantenritje naar de top van een heuvel waar natuurlijk nog een tempel te vinden was met prachtig uitzicht!

Per vliegtuig naar Hanoi om de volgende ochtend meteen per bus naar Halong Bay te worden gereden voor de minicruise. Wat was het daar adembenemend mooi. Het ontbreken van helder weer zorgende voor een mysterieus aanblik. Zeekayaken, het bezoeken van een grot, de rots op Piri piri island beklimmen en vooral relaxen en genieten van alle luxe behoorde tot de activiteiten aldaar.
Maar, natuurlijk worden plannen gemaakt om van af te kunnen wijken, en bij aankomst in Hanoi bleek al dat er wel erg veel regen was gevallen…. Straten stonden blank, en geen enkel reisbureau vond het nog verantwoord om een trip door Babe National Park te ondernemen… Wat nu? Gelukkig hadden we op onze hotelkamer de beschikking over internet, en besloten om de volgende dag een vlucht te nemen naar Kuala Lumpur (Malaysia) waar het weer volgens de verwachtingen beter bleek te zijn.
Wauw, wat een stad en wat een winkelparadijs!!!!!
Natuurlijk kon een aankoop bij de ESPRIT ook daar niet ontbreken!

Weer in Cambodja aangekomen, meteen de taxi naar Kampot genomen. Een korte (maar heftige) trekking door de jungle op Bokor Mountain gedaan, en toen een laaaaange rit achterin een pick up weer terug naar beneden over een heeeeel slecht modderig wegdek vol kuilen. Daar waren mijn billen niet blij mee…
Gelukkig konden ze op het Bountiachtige Bamboo island 2 dagen bijkomen…

Toen nog een lange trekking in Kep, daarna lekker afgekoeld in het zwembad om de volgende dag mijn gast kennis te laten maken met het pittoreske Chhouk.
Over cultuurshock gesproken…ha,ha!
Gelukkig werd de vakantie afgesloten met alle luxe die Phnom Penh te bieden heeft;
lekker eten, happy hour, mooie souvenirs, massages en zwembad. Helemaal top!

En nu ben ik weer terug op mijn stekkie… 5 weken later, en niets veranderd.
Mensen hebben mij gemist en zijn blij mij weer te zien, een tintje donkerder, soms net als zij.. maar om nou te zeggen dat ik vooruitgang zie…niet echt.
Sommigen zijn zelfs teruggevallen in hun oude patroon…!
Niet echt motiverend voor mij om te zien.
De gedachte eerder terug te komen is dan ook erg sterk in mijn hoofd aanwezig…

Echter, de komende maanden zit ik nog hier en zal ik er het beste van maken!

Lear hai!

Sabine

  • 27 November 2008 - 11:39

    Anita:

    Hoi Sabine,

    Fijn dat je weer 'terug' bent.

    Anita

  • 27 November 2008 - 17:05

    Wouter:

    Mooie avonturen !!!

  • 28 November 2008 - 09:47

    Marianne:

    Leuk, weer nieuw verhaal en nieuwe foto's. Lekker meegenoten, vooral met het zwijntje! Heerlijk. En al die stralende Sabine's ... Houd moed!
    Dank je wel en groeten weer!
    mmm

  • 28 November 2008 - 13:12

    Marianne E.:

    Ja, fantastisch weer al deze foto's!

    Liefs!

  • 05 December 2008 - 06:51

    Jan-Piet:

    Hey Sabineeeeeeeeeee!

    Wow, ziet er weer mooi uit zeg, super! Heb weer genoten van je verhaal en bijbehorende foto's! Wens je voor de komende weken & maanden nog het beste, :)!

    Tot mails!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Phnom-Penh

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 Januari 2009

geruchten....

20 December 2008

vrolijke gezichten

27 November 2008

...terug van weggeweest

16 Oktober 2008

P A U Z E

25 September 2008

Stamgasten
Sabine

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 464
Totaal aantal bezoekers 59786

Voorgaande reizen:

05 September 2007 - 06 September 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: